Zeedag en Brisbane

27 november 2014 - Brisbane, Australië

Zeedag en Brisbane,

Weer een heerlijke zeedag, waarin we verwend worden. Je kunt echt de hele dag eten van omelet tot kreeft. Het is een all-inclusief reis, de obers blijven vragen wat je wilt drinken, dat is dus uitkijken. Willem is al een keer vroeg naar bed gegaan. We gaan proberen niet te veel te eten en wel veel water te drinken. We kijken onze ogen uit, 590 man personeel op 950 gasten.  Wat een horeca expertise. In de sushibar krijg ik eerst een complimentje over mijn bijpassend rode bril, voordat hij vraagt wat we willen eten.  Mijn eerste Pilatusles is achter de rug en Willem heeft 45 minuten hard gelopen op het promenadedek. Een school dolfijnen zwemt even met ons mee en springt vrolijk uit het water.

Na de zeedag worden we rond “gebust” langs de Highlights van Brisbane. Om de haven binnen te komen gaan we onder een brug door. Past net. Gelukkig worden we begeleid door securety. Brisbane is een stad met veel moderne flats onder architectuur gebouwd en oude gebouwen. Veel historische gebouwen zijn verbrand tijdens een grote stadsbrand in 1849. Ook de overstroming van de Brisbane rivier een paar jaar geleden heeft zijn sporen nagelaten. Nu wordt er volop gebouwd en nieuwe wegen aangelegd. Het gaat goed met Brisbane, veel Aussies willen hun oude dag slijten in deze sunstate.   In het Koala opvangcentrum, wat we bezoeken, hebben we de verzwakte kangoeroes en koala’s gevoerd en een mombat gefilmd. Helaas wil de Tasmanian Devil niet op de foto.

Heerlijk zwemmen en poedelen in de jacuzzi. Vanmiddag ga ik meedoen met een les Walking on water en Willem heeft een afspraak bij Brian, de sportinstructeur. Die gaat hem vertellen hoe hij door stretch-oefeningen van zijn rugpijn af kan komen. Vanavond gaan wij naar het theater, er is een show Route 66 met veel dans en muziek, door zeer goede dansers en zangers m/v.  En dan vroeg naar bed, want morgen staat om 7.30 uur de volgende excursie gepland.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paul:
    28 november 2014
    Ik hoorde net op het nieuws dat Brisbane afgelopen nacht is getroffen door de zwaarste storm ooit voor die stad.

Jullie zijn gelukkig op tijd verder gereisd!