Cairns

30 november 2014 - Cairns, Australië

Cairns,

Cairns (spreek uit kens) is bekend door zijn regenwoud en het begin van The Great Barrier Reef (2200 km lang). Het koraalrif is uitgeroepen tot beschermd gebied en de Coral Sea kan alleen bevaren worden in uitgezette vaargeulen. We zijn nu dichter bij Papoea Nieuw Guinea dan bij de rest van Australië en we hebben ervoor gekozen om the Reef beter te bekijken.
Na anderhalf uur varen in woeste wateren,  komen we aan bij het ponton, waar alles mogelijk is. Duiken-snorkelen-glazen bodem boot. De wind is ondertussen gaan liggen.  Met prima snorkels kunnen we het koraalrif bekijken. Het is ongelofelijk mooi onder water, jammer dat we geen onderwatercamera hebben, nu moeten jullie ons op ons woord geloven. Fantastische kleuren en de mooiste vormen koraal, vissen en wuivende planten. Onder leiding van een gids hebben wij een onderwatertoer gemaakt. Hij duikt regelmatig naar de bodem om speciale vissen en koralen aan te wijzen. Bijzonder is de Shell schelp die dicht gaat wanneer je hem aanraakt. Die kunnen maar zo een meter groot worden. Als je stil blijft liggen, komen de vissen vlak bij je en slaan ze met hun staart tegen je aan als ze weer weg zwemmen. Wij konden er geen genoeg van krijgen en na meer dan een uur gesnorkeld te hebben moesten wij vanwege vermoeidheidsverschijnselen stoppen. De terugreis is wat minder heftig er worden beduidend minder spuugzakjes uitgedeeld.
De volgende 2 dagen zijn zeedagen en staat er een afspraak gepland in de spa voor beide.

1. Louis en familie:
    30 november 2014
    Wij vinden het echt leuk en vooral interressant om op deze manier met jullie mee te reizen, schitterend en genieten.
    Liefs van ons van hier
  2. Robert:
    30 november 2014
    Wauw ik benijd jullie. Hier is het koud en nat en daar lekker warm. Laat jullie maar lekker verwennen en denk vooral niet aan ons koude kikker landje. Nog veel plezier. Groetjes Robert
  3. Ellen:
    30 november 2014
    Jullie doen wel spannende dingen.....
    Was weer een mooi verhaal en leuk filmpje!!

Groetjes Ellen
  4. Willem Aalderink:
    1 december 2014
    We blijven filmen en genieten
  5. Diny:
    4 december 2014
    Heel leuk om op deze manier mee te reizen
    Ik kijk alweer uit naar het volgende reisverhaal
    Lieve groetjes Diny