Prambanan en Borobudur

12 december 2014 - Semarang, Indonesië

Semarang Java.

Om 6 uur opstaan, op ons gemak ontbijten en een uur later vertrekken wij voor een overnight, dat wil zeggen een nacht op het eiland slapen. Het paleis en het buitenverblijf van de Sultan in Yogyakarta zijn ons eerste doel. Wij zijn met een groep van 34 en gaan met twee bussen onder begeleiding van de verkeerspolitie op weg. De politie is je beste vriend, met zwaailicht en sirene racen wij in ongeveer 3 uur naar het paleis.
Stel je voor, wij lopen door de koninklijke ruimtes waar vroeger alleen de  harem van de sultan mocht komen en wij maken een foto op het bed waar zijne eminentie honderden maagden heeft veroverd.
Daarna gaan wij naar de Hindu tempel Prambanan. Deze tempel is totaal verwoest door lavastromen en aardbevingen maar met steun van de Unesco weer zoveel mogelijk gerestaureerd. Je wordt er stil van als je hier rond loopt, het is allemaal overweldigend. Slapen doen wij in het Hyat Hotel in Yogyakarta dat je doet geloven dat je de Sultan zelf bent. De volgende dag gaan wij naar de Borobudur, de grootste Boeddhistische tempel in Indonesië. Ook dit is geweldig, kijk maar naar de foto’s.

1. Ellen:
    12 december 2014
    Prachtig en zeer indrukwekkend!
    Enne Willem voel je je al een echte sultan?

Groetjes Ellen